۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

نامه‌‌‌هایی از مسقط - بچه‌های فاین!

انگلیسی را مثل بلبل حرف می‌زنه ماشالله، وقتی بهش می‌گی حالت چطوره عزیزم؟ می‌گه: فاین!!
-آقا راحتش بذار خب بچه دوست داره انگلیسی حرف بزنه، پدر و مادرش از وقتی کوچولو بوده آوردنش خارج، همه دوستاشم اروپایی هستند با هندی و عرب نمی‌جوشه فقط اروپایی!
-اینجا که پر از هندی‌ها و عرب‌هاست، تازه به ایران هم که خیلی نزدیکه!
-آره ولی می‌گه اونها....
-آقا زبان فارسی به چه درد می‌خوره، ول کن این حافظ و سعدی و فردوسی و .... بچسب به مد روز، علم زمانه،..آخه تا کی: گفتم غم تو دارم، گفتا...
-تازه بزرگ بشه فارسی هم یاد می‌گیره، بذار الان انگلیسی را روان بشه بعدا هم دیر نیست.
-همین که یه مقدار بتونه فارسی حرف بزنه کافیه!
-من که اصلا برام مهم نیست بچه‌ام نتونه فارسی را بخونه!
-ولی من اگر پسرم نتونه فارسی بنویسه و بخونه خودم را از برج‌العرب پرت می‌کنم پایین!
-اما من براش معلم خصوصی فارسی گرفتم تابستونا.
-می‌ره مدرسه اروپایی اما دوست‌هاش فقط هندی و پاکستانی هستند!
-دیگه چطوری عزیزم؟
-فاینم!

۴ نظر:

Shahla گفت...

سلام ناصر جان
من تقریباهمهنوشته هات رو خوندم و برام نگاهت به زندگی اطراف جالب. فکر کنم شما زن و شوهر رو فقط میشه اینجا پیداکرد.
نگرانی در مورد فارسی خوندن هم فایده ای نداره، این راهی که ما پیش پای بچه هامون گذاشتیم. من دلم برای یلدا و بچه هایی مثل اون میسوزه که نه به دنیای غرب تعلق داره نه به سرزمین مادری. اگه راه حلی داری به مه هم بده

شهرام گفت...

کول.
چقدر فانی بود :)

fatemeh گفت...

salam hoviat toye khone har aadame ba nadonestane zabane madari ham az beyn nemire .dar kenare zabane madari donestane zaban haye dige arzesh dare

ناشناس گفت...

به سلام خدمت ناصر اقای گل برادر خون خودتو کثیف نکن الکی حالا بعضی ها هم فاین بگن ولی تا وقتی که بسی رنج بردم دراین سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی را در اکثر خانه هایشان میشنوند فارسی از یاد نمی رود.